Önskeinlägg - Hur man klipper ut i Gimp

Har fått massa förfrågningar på önskeinlägg, väljer två av dem just nu. Ett av dem var hur man klipper ut ett föremål i Gimp, och det ska jag visa nu! Jag använder mig av Gimp 2.6.
Börja med att klicka på saxen, och sen på motivet du ska klippa ut.
Sen trycker du bara runt helt motivet, när du är klar klickar du i mitten. (Förlåt för dåligt utklippt.)
När du ska klippa ut själva bilden håller du in ctrl + x samtidigt. Då ser det ut såhär. När du sen ska klistra in på ett annat "papper" håller du istället in ctrl + v.
Superenkelt! Om du har några frågor, kommentera så hjälper jag dig, eller mejla [email protected]. (:
Detta är ett tidsinställt inlägg.

Kommentarer
Postat av: moa blondinmoaa.blogg.se

SV; taack desamma, hur är det med dej då ? :)

2011-08-06 @ 14:27:41
URL: http://blondinmoaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

<"https://cdn3.cdnme.se/cdn/7-1/2871247/images/2011/kbry_160906712.jpg">
RSS 2.0