Ladda ner typsnitt

Godmorgon. :) Mamma väckte mig idag  för att Julia kommer om.. 3 minuter! Och jag sitter och äter frukost. Vi ska säkert bada i hennes bubbelpool och säga hejdå och så, det här är ju sista dagen, sen ses vi inte på fyra veckor ;/ Kommer sakna dig min bästa vän! Ja, i alla fall så tänkte jag visa, innan Julia kommer hur man laddar ner typsnitt till Gimp. Let's see;
Du börjar med att gå in på en "texthemsida", tillexempel Dafont.com. När du kommit in väljer du den kategorin på typsnitt du vill ha och därefter letar du något passande (Jag vet att skärmen är suddig men min dator kommer nog säga upp sig snart.)
När du har hittat ett typsnitt som du vill ha, ja, då laddar du ner det? ;) Inte så mycket mer att säga om det. På vissa datorer står det download och vissa ladda ner, men jag tror ni förstår ändå. ;)
När du klickat på download kommer det upp såhär i högra hörnet, i alla fall om man har webbläsaren Google Chrome. Om du har Explorer kommer den upp i mitten, och då klickar du på öppna. Du som har Chrome klickar bara där jag har ringat in.
Därefter kommer stilarna upp. Då kopierar du dem, enklast är att hålla in ctrl och c. Sen går du till "Julia in my♥", hahah fast på din dator står det nog nåt annat. Men namnet på datorn. Och därefter klickar du in dig på Gimp 2.6
Här har jag ringat in fel. När du laddar ner penslar ska du gå in på brushes, nu ska du gå in på Fonts som du hittar nedanför. Där klistrar du in med hjälp av ctrl v.
Jag hoppas det hjälpte, annars är det bara att fråga. :)

Ses senare! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

<"https://cdn3.cdnme.se/cdn/7-1/2871247/images/2011/kbry_160906712.jpg">
RSS 2.0