Roligt sätt att animera på

Hej på er! Länge sen men har inte haft tillgång till något internet, tyvärr. Men nu är jag här! Vi ligger i Finland nu med båten och jag är mest med min kompis. Men det var någon som frågade hur man gör en animation, så jag ska visa det nu! Man kan göra på sjukt många olika sätt men jag ska visa ett rätt roligt sätt. ;)
Öppna Gimp & den bild du vill ha, klicka sedan på filter - discorts - Iwarp.



Klicka sedan på animation - fyll i animate - 25 på den där numbersaken ;$ - och pingpong.



Gå sedan tillbaka till Settings - välj något där jag ringat in, grow är större, shrink är mindre, move är att den rör på sig osv osv. Prova dig fram!



När du är nöjd klickar på på ok, sedan väljer du vad din animation ska heta och väldigt viktigt är att spara den som gif. Klicka sedan på save/spara.



Sen klickar du på spara som animation och sen när någon milliterersak kommer upp, hahha jag förklarar asdåligt.. Men då klickar ni på 10.

Min animation går inte att ladda upp just nu, men visar er den sen. ;/
Hoppas det hjälpte, fråga annars ! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

<"https://cdn3.cdnme.se/cdn/7-1/2871247/images/2011/kbry_160906712.jpg">
RSS 2.0